Wpis do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli
Odbiorca usługi
Osoba fizyczna lub prawna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpis do ewidencji.
- Akt założycielski.
- Statut w brzmieniu zgodnym z art. 185 ust. 1 Prawo oświatowe.
- Dokumenty poświadczające spełnienie warunków, o których mowa w art. 184 ust. 4 pkt. 6 i 8 ustawy Prawo oświatowe:
- zanonimizowane dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora,
- oświadczenie o zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli.
- Decyzja kuratora oświaty o przyznaniu wstępnej akredytacji.
- Karta identyfikacyjna niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli.
Opłaty
Uzyskanie wpisu nie wymaga opłaty.
Miejsce złożenia wniosku
- Osobiście w punkcie Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przy ul. E. Plater 1 10-562 Olsztyn, w dniach: poniedziałek w godz. 8:00-16:00, wtorek – piątek w godz. 7:30-15:30.
- Osobiście w Departamencie Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego przy ul. Partyzantów 87 10-402 Olsztyn, w dniach: poniedziałku w godz. 8:00-16:00, wtorek – piątek w godz. 7:30-15:30.
- Za pośrednictwem poczty na adres: Departament Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, ul. E. Plater 1, 10-562 Olsztyn.
Uwagi
Wniosek o wpis do ewidencji w przypadku osoby fizycznej powinien w szczególności zawierać – imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania oraz dane kontaktowe.
Klauzula informacyjna:
- Administratorem danych osobowych osób reprezentujących osoby prawne oraz osób wskazanych przez osoby prawne, jako osoby do kontaktu jest Województwo Warmińsko-Mazurskie, którego dane kontaktowe to: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, ul. E. Plater 1, 10-562 Olsztyn, tel. (89) 521 90 00, email: do@warmia.mazury.pl.
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisząc na adres wskazany w ust. 1 lub adres e-mail: iod@warmia.mazury.pl.
- Dane osobowe:
- osób reprezentujących osoby prawne, będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wynikającego z przepisów prawa określających umocowanie do reprezentowania – w zakresie właściwej reprezentacji osoby prawnej. Podanie tych danych jest warunkiem ważności czynności pojmowanych przez osobę prawną.
- osób wskazanych przez osobę prawną, jako osoby do kontaktu (imię i nazwisko, służbowe dane kontaktowe, miejsce pracy) będą przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Dane zostały podane przez osobę prawną.
- Dane osobowe, o których mowa w ust. 1 mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz będą przechowywane nie dłużej niż to wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, osobom, o których mowa w ust. 1 przysługuje prawo żądania: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Ponadto osobom wskazanym przez osobę prawną, jako osoby do kontaktu, przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikającego ze szczególnej sytuacji. - Każda osoba prawna udostępniająca dane osób, o których mowa w ust. 1 jest zobowiązana do przekazania im zapisów niniejszej klauzuli informacyjnej.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Dokonanie wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis.
W przypadku konieczności uzupełnienia i korekty dokumentów, wnioskodawca zostaje zobowiązany na piśmie, w wyznaczonym terminie, do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości lub przedłożenia brakujących dokumentów.
Samorząd Województwa w drodze decyzji może odmówić wpisu do ewidencji, jeżeli wniosek o wpis nie zawiera wymaganych dokumentów lub danych wymienionych w § 29 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli i mimo wezwania nie został uzupełniony.
Sposób przekazania informacji o sposobie załatwienia sprawy
- Zaświadczenie o wpisie do ewidencji przekazywane jest drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru lub na życzenie wnioskodawcy może być odebrane osobiście.
- Decyzja o odmowie wpisu do ewidencji przekazywana jest drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru lub na życzenie wnioskodawcy może być odebrana osobiście.
- Kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji przekazywana jest Warmińsko-Mazurskiemu Kuratorowi Oświaty oraz właściwemu ze względu na adres siedziby placówki organowi podatkowemu.
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie dokonania wpisu placówki do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli wnioskodawcy przysługuje odwołanie za pośrednictwem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego do Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Wykreślenie z ewidencji
- Wpis w ewidencji podlega wykreśleniu w następujących przypadkach:
- prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej placówkę prowadzenia działalności oświatowej,
- likwidacji placówki na podstawie przepisów art. 186 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe,
- dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
- zaprzestania działalności placówki przez okres dłuższy niż 6 miesięcy,
- na wniosek organu prowadzącego niepubliczną placówkę doskonalenia, po zakończeniu realizacji rozpoczętych w tej placówce form doskonalenia i dokształcania nauczycieli,
- stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że niepubliczna placówka doskonalenia nie realizuje zadań statutowych lub nie przestrzega przepisów prawa – jeżeli organ prowadzący placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosuje się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
- Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją placówki doskonalenia.
Osoba kontaktowa
Dorota Roman
e-mail: d.roman@warmia.mazury.pl
Telefon kontaktowy
(089) 521 69 62
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej.
Załączniki
- Wniosek o wpis do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli prowadzonej przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego
- Zanonimizowane dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora
- Oświadczenie o zapewnianiu bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli
- Karta identyfikacyjna niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli
- Klauzula informacyjna dla osób prawnych